Презентації





ОПИС ДОСВІДУ
…і як би не змінювався світ,
куди б не занесла тебе доля,
завжди зберігай у серці ті духовні скарби,
які дісталися тобі у спадок від попередніх поколінь…
А. Сокіл
Актуальність досвіду
Прогрес цивілізації значною мірою залежить від обдарованих людей. Одним із пріоритетних завдань, визначених Національною доктриною розвитку освіти в Україні, є створення передумов для виховання особистості, здатної творчо мислити, самостійно приймати нестандартні рішення, гнучко реагувати на зміни в умовах докорінної перебудови всіх сфер життєдіяльності суспільства.
Розвиток творчих здібностей необхідно розпочинати з ранніх років, враховуючи нахили дитини. Чим раніше починається розвиток здібностей, талантів, тим більше шансів на їх розкриття. У дитячому віці учень більше здібний до творчості, ніж у зрілому, тому що на нього не впливають різноманітні стереотипи.
Неповторність, спонтанність і, разом з тим, природність і дивовижність ввібрала в себе дитяча творчість. Діти все сприймають по – іншому й виражають у власних маленьких творах мистецтва. Саме дитяча творчість допомагає побачити і розпізнати, а згодом і розвинути таланти учня. Декоративно – ужиткове мистецтво здавна привертало увагу високою майстерністю. В процесі ознайомлення зі здобутками декоративно – ужиткового мистецтва, його видами та формами розвивається креативність, прищеплюється любов до народних традицій, культури, збагачується духовний світ дитини, вона вчиться розуміти прекрасне, цінувати його. Творчість – це обов’язкова умова всебічного розвитку людини. Вона збагачує життя дитини, вчить фантазувати, мріяти, створювати щось нове, невідоме. В процесі творчості дитина розвивається інтелектуально,  емоційно, вивчає своє ставлення до життя і своє місце в ньому.
Це і визначило тему, над якою я працюю: «Розвиток творчих здібностей  на уроках трудового навчання засобами декоративно – ужиткового мистецтва»
Науково – педагогічне обґрунтування досвіду
Завдяки декоративно – ужитковому мистецтву, яке є віковічною скарбницею моральних і духовних здобутків народу, зберігає багаті безсмертні традиції, пізнаються історія, світогляд, моральні якості наших предків, формуються основи культурно – духовного багатства українського народу. Д. Антонович, В. Винниченко, О. Воропай та ін. вважали, що саме в середовищі національної культури з використанням досягнень традиційної педагогіки можливе успішне вирішення проблеми формування творчої, всебічно розвиненої особистості. Багато діячів культури і педагогів – дослідників, такі як С. Божович, С. Герасимов, І. Зязюн, виділяють особливу роль декоративно – ужиткового мистецтва в естетичному, моральному і трудовому вихованні молодого покоління. Дослідження А. Блахут, Б. Лихачова, Т. Сиротенко та ін. доводять, що використання декоративно – ужиткового мистецтва у педагогічному процесі сприяє збагаченню та урізноманітненню практичної діяльності школярів на уроках трудового навчання та виховних заходах.
Основна ідея досвіду
«Творчість, - писав В. Сухомлинський, - починається там, де інтелектуальні й естетичні багатства, засвоєні, здобуті раніше, стають засобом пізнання, освоєння, перетворення світу. При цьому людська особистість немовби зливається із своїм духовним надбанням. Творчість не приходить до дітей з якогось натхнення. Творчості треба вчити».
Творчі здібності, або креативність (від лат. творення) - це здатність дивуватися і пізнавати, вміння знаходити рішення в нестандартних ситуаціях, це спрямованість на відкриття нового.  Методистами розроблено схему розвитку творчих здібностей учнів у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи. Щоб сформувати творчу особистість засобами декоративно- ужиткового мистецтва в умовах загальноосвітнього навчального закладу, потрібно створити належні педагогічні умови для розвитку творчих здібностей кожного учня, задоволення його художніх інтересів і потреб.
На мою думку, такими педагогічними умовами є:
*    сприятливий мікро­клімат на уроках,
*    посилення мотивації творчої діяльності,
*    урахування психологічних особливостей кожного учня,
*    ефективна організація та керування діяльністю дітей,
*    доцільне використання якісного наочного матеріалу,
*    інтеграція знань, наявність кабінету трудового навчання, залучення до гурткової роботи.
Реалізація основної ідеї
Одним з моїх головних завдань, як учителя,  на уроці вбачаю створення  в класі творчої  атмосфери. Це, насамперед, заохочення до пізнання, повага до дитини та підтримування її прагнення до творчості, уникання несхвальних оцінок творчих ідей учнів і знаходження слів, що стимулюють творчість.
Готуючись до уроків трудового навчання, я намагаюсь завжди пам’ятати, що світ маленької людини барвистий і різноманітний, і саме тому дуже важливо зробити його незабутнім та емоційно наповненим. Для цього використовую різноманітні техніки декоративно-ужиткового мистецтва, а саме: паперову пластику, витинанку, декоративну аплікацію, плетіння, ліплення з пластиліну, вишивання, декорування писанок, виготовлення декоративного посуду з пап’є-маше, мозаїки, створення мотанок.
Значну роль у розвитку творчих здібностей учнів на уроках трудового навчання відіграє наявність пізнавальних мотивів у школярів та їхня активність. Прагну сформувати в кожного свого учня мотиваційну сферу, тобто виробити в нього систему цінностей, виховати потребу в набутті нових знань, розкрити особистісну значущість навчання, коли учень усвідомлює, як навчання допоможе йому визначити своє місце в житті. Проблемні ситуації стимулюють пізнавальну мотивацію учнів, сприяють подоланню психологічного бар'єра, спричиненого минулим досвідом, ведуть до виникнення нових пізнавальних потреб.   З цією метою, на мою думку,  доречно застосовувати методи стимулювання мотивації навчальної діяльності, а саме: пізнавальні ігри, створення ситуацій новизни у процесі викладу навчального матеріалу з опорою на життєвий досвід учнів; метод заохочення та ін. З метою зацікавлення учнів мистецтвом  та заохочення до творчості я проводжу екскурсії на природу, виставки дитячих робіт, виставки місцевих художників та народних умільців  нашого мікрорайону (музей ШКЗ «Імпульс»), відвідуємо шкільний народознавчий музей «Світлиця» та здійснюємо  віртуальні подорожі до музеїв світу. На уроках часто використовую такі інтерактивні форми роботи: «Незакінчене речення», «Кошик знань». Намагаюсь створити теплу невимушену атмосферу на уроках, сприяю доброзичливому довірливому спілкуванню. Адже позитивний емоційний стан дітей - обов'язкова  умова для  розвитку їхньої  творчості. І як результат – вони вільно почуваються в роботі, не бояться розкрити те, що народилося в глибині  маленької душі. Все це допомагає мені використовувати свій досвід, експериментувати, знаходити нове в темах, задумах, способах виконання. Діти із задоволенням грають в дидактичні ігри відповідного змісту, зокрема: « Ярмарок», « З чого складається аплікація?», « Вгадай вид народного ремесла», «Склади орнамент».
Розвиток творчих здібностей школярів неможливий без ефективної організації та керування діяльністю дітей. Для цього ретельно і виважено  підбираю методи та форми роботи з учнями; систему вправ, завдань, опорних карток; художні техніки, що розвивають спостережливість, уяву, фантазію, асоціативно-образне мислення. Так, наприклад, використовую  креативні методи навчання (метод придумування, метод «Якби...», метод «мозкового штурму»); інноваційні технології ( робота в парах, робота в групах); метод проектів, який дозволяє розкритися творчим здібностям учнів: «Створення ляльки-мотанки» (4 кл.), «Декорування пасхальних яєць» ( 3 кл.), « Майстерня Діда Мороза» (2 кл.) Така діяльність привчає дітей до творчості, самостійності, практичної та планової роботи, виховує прагнення до створення чогось нового.
Проводиться також індивідуальна робота з учнями, в тому числі при підготовці до виставок, конкурсів та різних масових заходів відповідно до творчих здібностей, обдарованості, віку, психологічних особливостей учнів.
На уроках використовую матеріали з життя і творчості відомих народних умільців. До кожної теми я добираю уривки з літературних творів, вірші, притчі, загадки, прислів’я, ребуси, цікаві вправи, слайди творів мистецтва, свої творчі роботи, кращі роботи учнів попередніх років. Упевнена, якщо на уроці немає естетичної насолоди, то немає  і творчого сприйняття, а є лише ознайомлення і спостереження. Так, у 2 класі, вивчаючи тему «Виготовлення орнаменту у смужці. Рушник», діти готували повідомлення про народні звичаї та традиції, пов’язані з рушником, про різні види  рушників, про те, що зображують на них і яким кольором; приносили старовинні рушники, розказували вірші та легенди.
Тематика бесід на уроках: «Види декоративно-ужиткового мистецтва в Україні», «Сюжетні витинанки різних регіонів України», «Мотанка – лялька і оберіг», «Декоративний посуд», «Писанка як один із символів України», «Мозаїка із природних і штучних матеріалів», «Види орнаменту».
Також на уроках ознайомлюю учнів з кращими зразками декоративно-ужиткового мистецтва, навчаю будувати узори, підбирати кольори для оздоблення різних предметів побуту та їх виготовлення. Наприклад, виготовлення рушника, декоративної тарілі, витинанок та їх використання у побуті ( форма, колір, складність витинанки); оформлення оберегів  ( форма оберегу, оздоблення).
Характерним є те, що під час кожного уроку докладно демонструю конкретну техніку або прийом, показую варіанти виконання роботи. Отже, учні, наслідуючи дії вчителя, свідомо вдосконалюють свої навички та вміння, які поступово стають їхнім особистим творчим надбанням.
Позакласна і позашкільна робота з декоративно-ужиткового мистецтва органічно продовжує  уроки трудового навчання, є ефективним засобом виховання школярів. Так,  на базі нашої школи вела гурток «Народна творчість» при міському дитячому клубі «Орлятко», де намагалася розвивати творчі здібності вихованців засобами декоративно-ужиткового мистецтва. Беру активну участь у різноманітних міських та обласних виставках декоративно-ужиткового мистецтва. Маю свідоцтво за участь у виставці «Таланти освіти тобі, рідне місто!». Мої учні посідають призові місця в обласних виставках творчих здобутків юних майстрів народних ремесел «Знай і люби свій край» (2013 рік, ІІІ місце - Воронік Д.; 2014 рік, І місце та ІІ місце - Воронік Д.). Нагороджена грамотою управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації за сумлінну творчу роботу, упровадження сучасних методів навчання.
Вчитель не може бути цікавим для дітей, якщо сам не буде вдосконалюватись. Тому я намагаюся постійно підвищувати свій професійний рівень: опрацьовую новинки педагогічної літератури та преси, проводжу відкриті уроки, беру участь у роботі метод об’єднань, відвідую міські семінари та заходи. Але, щоб захопити когось, треба спочатку захопитись самому. Моє улюблене заняття – виготовлення ляльок-мотанок. Творчого учня може розкрити тільки творчий учитель, тому я підготувала призера  І етапу конкурсу- захисту наукових робіт МАН  ( 2015/2016 н.р. – ІІ місце  Степанова Вікторія (8-А) по темі «Мотанка як лялька, оберіг, подарунок».
Висновок
Досвід роботи  підтверджує,  що створюючи відповідні педагогічні умови розвитку творчих здібностей учнів, я  тим самим даю можливість дитині повірити в себе, відчути себе митцем, творчою особистістю. Переконана, проблема розвитку творчої особистості дуже актуальна. Нова епоха потребуватиме передусім  духовності, бо раціоналізм  дійшов уже тієї межі, за якою прірва. Сучасне життя вимагає від людини рухливості, гнучкості мислення, швидкості орієнтації й адаптації до нових умов, творчого підходу до розв’язання  проблем.
Сьогодні українське суспільство виробляє національну парадигму виховання, нову систему світоглядних цінностей та ідеалів, яка духовно об'єднала б усіх громадян, спонукала б до активної розбудови незалежної держави. І перед собою ставлю ряд певних обов'язків: не тільки навчити дітей умінням і навичкам праці, але й зробити їх гідними послідовниками тих цінностей декоративно-ужиткового мистецтва, які заповіли нам талановиті предки.













Тема: Робота із сучасними штучними матеріалами. Послідовність виготовлення простих виробів із використанням штучних матеріалів. Практична робота: виготовлення виробів із сучасних штучних матеріалів.Виготовлення іграшки ангела із синтепону
Мета: навчити основним технологіним прийомам виготовлення ляльки ангела; закріпити отримані знання на практиці;розвивати вміння і навички роботи з сучасними штучними матеріалами (синтепоном); збагачувати словниковий запас учнів; сприяти розвитку образного мислення, уяви, моторики рук; виховувати повагу до традицій українського народу.
Обладнання: мультимедійна презентація, зразки ляльок,клаптики синтепону різних розмірів, стрічки, нитки, ножиці, ялинка.
Хід уроку
I. Організація учнів до уроку
1)Перевірка робочих місць
2)Вступне слово вчителя:
-Продзвенів уже дзвінок – починається урок! А урок наш сьогодні буде незвичним, цікавим і пізнавальним. На уроці нам потрібні будуть:
полова – ми будемо думати,
очі – ми будемо дивитися,
вуха – слухатимемо,
губи – будемо відповідати та посміхатися,
руки – будемо творити!
II. Повідомлення теми і мети уроку
-         Діти, дивіться, кого я з собою привела до нас на урок!
Ангелятко:               Я маленьке ангелятко
                                  До вас спустилося з небес.
                                  Я щиро, радо вас вітаю!
                                  Новину всім повідомляю:
                                  Вам треба гарно працювати,
                                  Бо скоро, скоро прийде свято!
( Ангел виходить з класу)
Створення проблемної ситуації
-Діти, Ангелятко поспішає ще до інших дітей. А яку новину хотіло повідомити вам Ангелятко? Яке свято наближається?
-Так, а дивіться, що нам залишило Ангелятко? ( показує ялинку). Мабуть, потрібно її прикрасити, бо до Новог року та Різдва залишилося дуже мало часу.
III .Актуалізація опорних знань
Діти, я пропоную прикрасити нашу ялинку іграшковими різдвяними ангелами. Згодні?
Отже, тема нашого уроку «Виготовлення іграшки Ангела із синтепону»
IV .Новий матеріал
Хто ж такі ангели? Діти мали завдання підготувати повідомлення про ангелів.
I.група « Юні дослідники»
Ангел, янгол – з грецької мови означає « вісник», надприродна істота, посередник між Богом і людьми, посланець, вісник Бога. Його завдання – оберігати людей. Вважають, що кожна людина має свого ангела – охоронця, який пильнує за нею, стереже її від всього лихого.Ангела – охоронця завжди шанували, молилися до нього.
IIгрупа « Юні літературознавці» піготували вірші про ангелів
Десь за горизонтом спать лягає сонце
Скоро місяць гляне у моє віконце.
Зношу рученята і підводжу очі:
Говори зі мною, милосердний Отче.
Прошу охорони і молюсь до Тебе
Ангелом Господнім опустися з неба.
Крилами своїми огорни з любов’ю
Всю мою родину. Дай нам всім здоров’я.
Радості і щастя і дорослим, й дітям.
Відверни нещастя і війну на світі.
Всіх благословляй нас і зігрій теплом,
Щоб спокійно спалось під твоїм крилом.
-         Молодці, діти!
Розповідь вчителя ( презентація)
Ніхто з людей ніколи не бачив ангелів,тому в уяві людей вони виглядають по-різному:
*одні уявляють собі ангелів у вигляді малюків із рожевими щічками;
*інші уявляють у вигляді дівчинки;
*багато хто уявляє їх у вигляді жінки в білому одязі;
У всі часи люди вірили в існування ангелів – хоронителів, тому намагалися створити ангелів у вигляді іграшок, ляльок:
*вирізають фігурки ангелів із дерева;
*виготовляють із мармуру з золотим напилом;
*зображують в іконописі;
*незвичні ангели з макаронів;
*папір також дозволяє розвивати фантазію;
*роблять ангелів також із тканини, але не тільки світлих відтінків, але й кольорових;
* із органзи;
*використовують і сучасні штучні матеріали – казкові ангели виходять із синтепону;
*на Різдво було прийнято дарувати іграшку ангела, їх розвішували в хаті,на ялинку або вішали над ліжком дитини.
- Як ви думаєте, чому? Сьогодні ми познайомимось зі старовинною технікою виготовлення іграшки – ангела.
V.Практична робота
1)Аналіз зразка
-Діти, подивіться, якого ангела я зробила для своїх близьких.
З яких частин складається іграшка?
З якого матеріалу виготовлений?
III група « Юні науковці» підготувала повідомлення про синтепон
Синтепон – сучасний штучний матеріал, який служить для утеплення.Виготовляють його із переплавлених пластмасових відходів ( пляшок, пакетів, посуду). Легкий. Використовується для утеплення одягу, для виготовлення ковдр та спальних мішків.
2)Фізкультхвилинка
Прилетіли ангелочки – ставайте на носочки!
Вгору руками потягнулись – один одному всміхнулись.
Крильця розправили – в сторони направили.
Нагнулись до землі,  встали, покрутили головами,
Повели руками над головами.
Ангелочкам вже час повертатися назад.
Руками їм помахаємо і на місце тихенько сідаємо.
3)Інструктаж з ТБ ( слайд)
Подивіться на екран і на парту і назовіть, які матеріали та інструменти нам потрібні? ( Відповіді)
Серед інструментів і матеріалів є такий, яким потрібно користуватися дуже обережно?
Про який інструмент йде мова? ( Ножиці)
Тож давайте згадаємо правила безпечної поведінки з ножицями під час гри
                                        « Так – ні»
* Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці ( Так)
* Кладемо ножиці так, щоб вони не виступали за край парти ( Так)
* Ножиці мають бути тупими та зі слабким кріпленням ( Ні)
* Коли ріжеш, дуже широко розкривай ножиці ( Ні)
* Під час роботи тримай матеріал так, щоб пальці були осторонь від гострого леза ( Так)
* Не розмахуй ножицями, під час різання не ходи, а також не підходь занадто близько до того, хто ними працює ( Так)
* Передавай ножиці тільки у закритому вигляді, кільцями ( ручкою) вперед ( Так)
* Після роботи ножиці тримай складеними, бажано в чохлі ( Так).
4)Виготовлення іграшки та технологічна картка ( презентація)
Під час роботи у вас можуть виникнути труднощі у завязуванні вузлів. Для цього можна попросити сусіда потримати іграшку, а ви в цей час завяжите вузлики – ви повинні допомагати один одному.
1.Найбільший клаптик синтепону скатати в трубочку.
2.Скласти трубочку навпіл, від лінії згину відступити 2 см і , зав’язати стрічкою на два вузлика. Відрізати зайві кінці . Це буде голова ангела.
3. Взяти менший клаптик синтепону, знову скатати його в трубочку, відступити по 0,5 см від обох кінців трубочки і зав’язати стрічкою – це ручки ангела. Відрізати зайві кінці.
4.Взяти ручки і вставити під голову ангела, розкриваючи дві половинки. Під руками перев’язати стрічкою. Вийшов тулуб іграшки. . Відрізати зайві кінці.
5.З останнього клаптика синтепону зробити крила. Для цього довгою стрічкою завязати посередині  клаптика на два вузлики і привязати до тулуба хрестом.
6.Прикрасити ангела: на голові  завязати кольрову  стрічку.
7. До іграшки ( за шию) привязати стрічку, на якій ви її повісите на ялинку.
Іграшка готова.
5)Створення композиції
Скоро Новий рік і Різдво, давайте і ми нашу ялинку прикрасимо іграшковими ангелами! ( Діти прикрашають)
VI. Закріплення матеріалу
Діти, що ми з вами навчились робити сьогодні на уроці?
Хто задоволений своєю роботою?
А хто зможе самостійно вдома зробити іграшкового ангела і подарувати комусь?
Такий подарунок збереже тепло ваших рук і серця, тому буде гарним оберегом.
VII. Підсумок уроку
Отже, ялинку ми прикрасили. Я дякую вам за роботу. Ви гарно працювали і побачили результати своєї праці.
Коли народжується дитина, Бог запалює на небі нову зірку і посилає до дитини ангела – охоронця. Уві сні ангел цілує дитя тричі: в чоло – аби воно було розумним; в личко – щоб було красиве, та в груди, аби здоровя, любов і доброта вселилися в його тіло, серце та душу. Ангел – охоронець захищає нас від біди. Якщо людина робить добрі справи, Ангел радіє, а якщо злі – він плаче, тужить, втрачає свої сили. Я бажаю вам, щоб ви робили тільки добро, щоб ваші Ангели – охоронці раділи і завжди допомагали вам у скруті.
VIII. Прибирання робочих місць

Тема: Створення фігури снігура в техніці оригамі
Мета: навчити складати фігурку снігура в техніці ори гамі;закріпити прийоми складання паперу; розширити знання учнів про снігура; розвивати моторику дрібних м’язів пальців; художню уяву, мову, мислення; виховувати акуратність, любов та бережливе ставлення до природи.
Обладнання: малюнки із зображенням різних видів птахів; плакат із зображенням гілки горобини; заготовки кольорового паперу червоного та чорного кольорів розміром 10*10 см.
Хід уроку
I.Організація учнів до уроку.
1)Перевірка робочих місць.
2)Вступне слово вчителя
- Продзвенів уже дзвінок – починаємо урок! А урок наш сьогодні буде незвичайним, цікавим і пізнавальним. На уроці нам потрібні будуть:
голова – ми будемо думати,
очі – ми будемо дивитись,
вуха – слухатимемо,
губи – будемо відповідати та посміхатися,
руки – будемо творити!
II. Повідомлення теми і мети уроку.
( Стук у двері. Входить листоноша і приносить запрошення в гості)
Вчитель читає:       Вас, чудові мої друзі
                                 Ми запрошуємо в гості!
-Діти, ви щось зрозуміли? Ага, ось тут є продовження:
Звуться птахи ….( снігурі).
-        Перш, ніж піти в гості, ми повинні дізнатися про господарів.
( На дошці висить малюнок снігура)
III. Актуалізація опорних знань.
Що ви знаєте про цих птахів?
-Чи бачили снігурів у нашій місцевості?
Снігурі - красиві птахи. Червоногруді, тримаються невеликими зграйками по 7-10 птахів. Влітку вони живуть у найглухіших ялинових хащах. Там снігурі мостять собі гнізда, виводять та вигодовують пташенят. А взимку вони мандрують у пошуках їжі. Живляться різними ягодами, бруньками, насінням. Тож, коли настає зима, снігурі, що сидять на гілочках, схожі на червоні ліхтарики, якими прикрашають деревце.
-        Як називаються птахи, що залишились зимувати?
-        Давайте назвемо друзів снігура, відгадавши загадки.

1.         Пташечка невеличка,
               В неї білі щічки.
               Сірі лапки, чорна шапка,
               Фартушок жовтенький,
               Голосок тоненький.
               Тож ця пташка невеличка
               Називається …..( синичка).
2.      Бідовий хлопчина
В сірій сорочині
По дворах стрибає,
Крихти збирає. ( Горобчик).
                                Та цей звук не від рук.
         Птаха дробом стовбур б’є,
         Лікарем для лісу є. (Дятел)
4.Дзьоб міцний і гарні крила
Чорний хвіст, жилетка сіра,
Чи присяде, чи летить,-
« Кар, кар, кар!»- усе кричить. ( Ворона)
А вдень відпочиває,
                    Має круглі очі,
                    Бачить серед ночі. ( Сова)
6.Стрекотуха білобока
Звуть усі її….( сорока)
-МОЛОДЦІ! Всі птахи – друзі людини, тому заслуговують на піклування та бережливе ставлення до себе. А як ми зможемо допомогти їм у важкий зимовий час? ( Відповіді учнів).
-А ви не забули, куди ми з вами запрошені? ( У гості до снігурів).
-Але з порожніми руками в гості не ходять, обов’язково потрібно подарувати подарунок.
-Що ми можемо подарувати? (Відповіді дітей)
-А я пропоную подарувати поробку снігура. Виконаємо її в техніці оригамі -Що таке оригамі?
-Правильно, діти, це спосіб складання з паперу різноманітних поробок і зародився він у Японії майже тисячу років тому назад.
IV.Новий матеріал
1)Аналіз зразка:
-Що це? Яку форму має- плоску чи об’ємну? З якого матеріалу виготовлений? З яких частинок складається? (Голова, тулуб, крила, хвіст).
-З якої геометричної фігури будемо складати? ( Квадрата)
2) Фізхвилинка
Сьогодні фізхвилинка пройде у японському стилі:
-Розведіть руки в сторони. Далі повторюйте за мною : Привіт, права рука! Привіт, ліва рука! ( Зводимо руки разом, трохи схиляємо голову) Давайте працювати разом!
V. Практична робота
1) Інструктаж по ТБ при роботі з папером та ножицями.
2) Технологічна картка виготовлення виробу:
* складіть квадрат по діагоналі червоним боком всередину;
* перегорніть отриманий трикутник попалам і розігніть;
* розверніть вершиною вниз;
* зігніть верхній кут вверх, захватуючи одну частину паперу;
* розверніть фігуру, зігніть чорним боком вверх;
* на маленькому трикутничку ( голова) вігніть кут всередину так, щоб його було видно;
* з двох боків підніміть кути-крила і загніть;
* хвіст: зробити надрізи вздовж хвоста і загнути надрізи всередину, формуючи лапки;
* намалюйте очки.
3) Створення композиції ( на дошці висить плакат з гілочками калини, діти прикріпляють снігурів на плакат).
VI. Закріплення матеріалу.
- Сьогодні ми закінчили велику роботу. познайомилися з мистецтвом оригамі та киригамі. Що ж ми навчились робити? Які навички отримали? (складання паперу)
-А де можна використати вміння складати папір в техніці оригамі? ( виготовити вітальні листівки, запрошення, подарунки)
(Виставлення оцінок)
VII. Підсумок уроку.
-        Отже, подарунки ми виготовили, тож можемо йти в гості!
Снігурі на гілці, мов яскраві квіти.
Снігурі не хочуть в теплий край летіти.
Де морози люті, де сніги завзяті,
Снігурі лишились зиму зимувати.
Снігурі на гілці наче із картини,
Наче ті прикраси дивні новорічні,
Не бояться снігу і не мерзнуть в січні.
VIII. Прибирання робочих місця





Техніка оригамі



Комментариев нет:

Отправить комментарий